سیستم عامل اندروید از منو و زیر مجموعه های مخفی برخوردار است که با دسترسی به آن ها می توان کارهای یک نرم افزار نویس را انجام داد. این منوها برای افرادی تنظیم شده است که ابتدا بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند و سپس آن ها را تغییر دهند.

اگر دوست دارید که شما هم حس نوشتن نرم افزار را تجربه کنید باید با ما در این آموزش همراه باشید. در اینجا قصد داریم یک نکته بسیار ساده برای دستیابی به تنظیمات اصلی و کدنویسی اندروید را به شما آموزش دهیم. با این آموزش می توانید شخصی سازی در اندروید را آغاز کرده و یک سیستم عامل منحصر به فرد برای خود بسازید.

مراحل تغییر در کدنویسی

اولین گام وارد شدن به قسمت Setting و رفتن به گزینه About phone است. در این قسمت چند بار روی گزینه Build number کلیک کنید تا یک شمارنده ۴ ثانیه ای برای شما باز شود. پس از اتمام شمارش از این منو خارج و بار دیگر وارد ستینگ شوید.

76800_488اکنون قسمت Developer Options که اجازه دسترسی به کد های نوشته شده در دستگاه را می دهد برای شما باز شده است. با کلیک بروی آن به این منو وارد شوید.

76801_260در این قسمت شما می توانید گزینه های اصلی برنامه مانند تنظیمات افزایش و کاهش سرعت، اندازه بندی کادرها، کرکترهای مختلف گوشی، گرافیک صفحه نمایش و یا آخرین نقطه لمس شده در تلفن همراهتان را مشاهده نمایید. با ایجاد تغییر در هر قسمت شما اندروید خود را بیشتر شخصی سازی کرده اید و می توانید تبدیل شدن به یک کدنویس ساده را در خود احساس کنید.

76802_854نکته مهم: قبل از تغییر ادن هر قسمت بهتر است اعداد پیش فرض را به خاطر بسپارید چرا که اگر تغییرات ایجاد شده خوب نبود بتوانید بار دیگر آن ها را به حالت پیش فرض برگردانید.